onsdag 20 maj 2009

De här årsdagarna.....

Nu närmar den sig igen, årsdagen.....jag vet inte varför dessa årsdagar har sån inverkan på mig. Förmodligen för att det har inneburit så mycket sorg och ledsamheter för oss de senaste 4 åren. Och jo, nu mår hon ju jättebra men det ledsna känslan infinner sig som ett brev på posten.
Igår var jag på föreläsning med Jana Söderberg som hette "Mår du också egentligen bra....?"
Fasen det gör jag ju inte!! I slutet av föreläsningen började hon att prata om sorger och sjukdomar o sånt och hur man låter sig själv stå åt sidan bara för att det händer så mycket traumatiskt runt om en att man låter hela sitt eget mående stå tillbaka. Det är ju precis det jag har gjort!!!! Det slog mig som en gigantisk knytnäve i magen och jag började gråta! Hon avslutade dessutom föreläsningen med att spela "Jag vill känna att jag lever" med Helen Sjöholm och tårarna strömmade på mig. Fy fasen! Visste ni att utbrändhetstoppen ligger hos "första barn" mellan 35 o 45 år?? Jag vill inte dit! Jag måste helt enkelt börja prioritera mig själv för mår inte jag bra så mår ingen annan i familjen bra heller!

Så det så!!

Nu ska jag slänga mig i soffan för det är mitt behov just NU!!!! o lite ostkrokar o cola........säkert ett jättebra sätt att stålsätta sig för den kommande årsdagen, som förresten är dubbel. Det är 4 år sedan Nea föddes o vi fick det hemska beskedet om hennes hjärtfel och den 30:e är det 2 år sedan vi höll på att förlora henne när hon fick sin propp........

G´natt!

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej! Ville bara säga att jag länkar till dig på min nya blogg. Hoppas det är okej =) Ha en härlig fredagskväll. Stor Kram från Maria

B-M sa...

Jag hörde att födelsedagsbsrnet tyckte om sina presenter =) Skickar här Kramar till hennes goa mamma