söndag 17 maj 2009

Fix o jox

Idag är en sån riktig fixar dag. Jag började dagen med att laga vår trasiga torkvinda (tänk vad man kan göra med gaffatejp, en pinne o en rulle tvättlina) sedan har jag tvättat o städat o stått i.
Barnen o jag åt lunch i solen på altanen,Lars är ju inte hemma i helgen då han fick åka till Visby o döma tyngdlyftning. Olle har varit hos grannbarnen mest hela dagen o Nea har ömsom hjälpt mig o ömsom lekt med grannens Leo.
Nea har just nu nedräkning till den stora dagen! Dagen D när hon fyller 4 år! Hon räknar dagar och upprepar ungefär 100 ggr per dag att den dagen hon fyller 4 så ska hon sluta med välling och så ska hon alltid vara en jätteglad tjej o nästan aldrig vara arg! återstår väl att se om det går att infria :) Måste iväg på onsdag o shoppa de sista presenterna till henne, hon ska få ett sånt dockskåp som ser ut som Villa Villekulla, hon har redan alla gubbar o nästan alla möbler till det det fattas bara Pippis säng o bord sedan är det komplett. Sedan funderar jag om jag ska köpa en stor Tingeling-Barbie åt henne......tja vi får se helt enkelt, det beror lite om snälla Försäkringskassan hinner betala ut några pengar oxå.......

Nä go´vänner nu ska jag gå ut o ta en kaffe i solen innan jag fortsätter fixa. Det är ju kalas hela helgen nästa helg så då ska det vara fint! Nea ska få ha sitt livs första riktiga barnkalas o det är sååå viktigt för henne. Igår var vi på Barnens Hus o inhandlade muggar, assietter o servetter med Disneyprinsessorna på. Fint ska det vara som sagt ;)

Ha en fin eftermiddag!

2 kommentarer:

B-M sa...

Vad kul! jag har alltid tyckt om att fixa med barnens födelsedagar! Jag vill också hålla barnkalas! fiskedamm hade vi, där jag spände upp ett blått lakan i en dörröppning och nålade fast färglada fiskar och sjögräs. Sedan var det bara att fisak de godispåsarna de skulle få med isg hem. Bra, för då slapp jag i alla fall den delen av kladd som de istället fick söla med hemma =)Hälsa.

sarawn sa...

Du är välkommen på lördag ;) Linnea har bjudit 10 barn ålder 3-6år. Puh, det är ju tur att man har lite erfarenhet av många barn!