torsdag 26 mars 2009

Hur länge ska man orka??

Nu sover Linnea efter ännu ett utbrott.......och jag har ingen röst kvar för jag blev så arg på henne. det känns som om jag hamnar på en sandlådenivå där jag inte vill befinna mig så fort hon sätter igång. Det är ju så små ynkliga saker som triggar igång henne, som nu ikväll när jag sänkte ljudet på sagoskivan. Då gick hon igång för att hon skulle minsann ha högt, jag sa nej o gick ut ur rummet. Då kliver hon upp o höjer ljudet själv så högt att jag knappt hör tvn ute i vardagsrummet, jag går in o sänker, hon höjer ........osv. Hur faaan ska man få bukt med detta????? I morgon ska hon på lekterapin första gången o jag hoppas vid Gud att de kan hjälpa henne annars får nog jag skriva in mig på psyket snart.........

1 kommentar:

Martina sa...

Hoppas de kan hjälpa er på lekterapin.
Tyra har faktikt varit snäll och inte fått några större utbrott sen sist då jag skrev till dig. Sen har jag märkt att Tyra är alltid gladare om man ger henne lite tid, sitta brevid henne när hon leker, ställa frågor så hon märker att man är intresserad av vad hon gör etc. Men sen är det nog lättare för mig eftersom hon har Lisa att leka med hela tiden..
Prova och gör nått med Linnea själv då o då, gå på bio, sitta o läsa, rita etc, vad som helst, tror det är mycket uppmärksamhet som de behöver..De fick ju ALL ens uppärksamhet på sjukhuset och det kanske är så att de inte känner så längre och blir rädda eller oroliga att mamma glömt bort dem.. Ehh jag vet inte, jsg är ingen psykolog:) Good Luck, uppdatera mig sen! Kram