tisdag 10 mars 2009

Denna dagen ett liv

Ja så kändes det iaf i går. Linnea ramlade ju i fredags o slog huvudet o sedan har hon klagat hela helgen från o till att hon haft ont i huvudet o dessutom vaknat på natten o gråtit för att hon har ont. I söndags ringde jag till barnavd 44 o pratade med en läkare, han sa att om hon fortsättningsvis vaknade på tider som hon inte brukar vakna på o ha ont så skulle vi kontakta barn i början av veckan.
Sagt o gjort, jag ringde in i går morse o berättade hela historien o fick en tid 10.00. det kom en ST-läkare som tydligen jobbade på nån vårdcentral annars. Hon undersökte Linnea grundligt o gick sen iväg för att konsultera en kollega. När hon sedan kom tillbaka så säger hon det första hon säger: "Vi fick fundera en stund för hon äter ju Trombyl!" Ja men vad fasen hade hon inte läst journalen innan hon kom första gången???
De hade iaf tagit beslut om skall o nackröntgen eftersom hon äter just Trombyl och de ville kunna utesluta att slaget mot huvudet inte hade givit några inre blödningar.
Vi satte oss för att vänta på rtg-tid, o nog fick vi vänta.........vi var klara hos läkaren 11 o 13.30 kom en sköterska o meddelade att vi skulle vara på röntgen 14.50!!!!!
Linnea fick inte äta eller dricka något ifall det skulle vara nåt i huvudet som måste åtgärdas o då kände jag att jag inte heller kunde äta nåt. När vi fått rtg-tiden så ringde jag Lars o sa att nu fick han komma o lösa av mig för jag var svimfärdig o måste ha nåt att äta.
Stackars Nea som inte fick äta var på ett förvånansvärt bra humör så det gick riktigt bra.
Röntgen gick rätt så smidigt men sen ringde de från barn o sa att de skulle stänga o vi fick traska till akuten för svar. IRRITERANDE!!!!! klockan var nu strax efter 16
Linnea var vid det här laget rätt irriterad oxå o riktigt hungrig. Efter 1 timme på akuten lyckades jag få tag på barnjouren o sa i rätt skarpa ord att nu fick det vara nog med väntan. I bakgrunden skrek Linnea så väggarna bågnade att hon ville ha mat!!!!! Då blev det fart, hon kom till oss på 10 min o sedan var vi på väg hem vid 17.30........det var iaf inga blödningar eller nåt annat o det var ju skönt iaf. MEN det är riktigt irriterande att man ska måsta vänta så länge när man har barn, o att hon dessutom inte fick dricka ens!!! Hon får ju inte torka ut med sitt enkammarhjärta!!! PISSDÅLIGT tycker jag!!!
Så nu kanske ni förstår rubriken....Denna dagen ett liv.......

Nu är det dags för House!!

G´natt!!

2 kommentarer:

Martina sa...

Men vafan ibland blir man så less, man ska nog höjja rösten lite tidigare verkar det som..
Tur i oturen att det inte var något galet!
Hoppas lillgumman kryar på sig!

lillan71 sa...

Härligt att läsa att alllt gått bra, men fy för att låta små barn vänta så länge.....
Hoppas allt är bra i övrigt.
Ha det gott! kram Linda & småkillarna