onsdag 26 november 2008

Jag är trött!!!!

Fy fasen alltså! Jag skulle inte klara av att vara ensamstående många veckor jag (applåd för dem som fixar det med allt vad det innebär). Jag är så trött efter dessa veckor, är det tre eller fyra nu??????? O dessutom är jag skitnervös över vad doktorn ska ge mig för dom i morgon. Jag fick ju matstrupsinflammation för 1½ år sedan o har sedan dess ätit medicin mot detta. När jag pratade med doktorn sist så sa han att jag kunde ju prova att utsluta medicinen o kolla vad som hände. Ja det enda som händer är att jag efter halva dagen mår skit o har både halsbränna och ont i magen, känns inte riktigt som ett alternativ. Förra veckan fick jag nog o ringde upp vårdcentralen o sköterskan blev förvånad att jag inte följts upp tidigare för med såna här problem brukar man få komma på en ordentligare undersökning mycket tidigare. Jag rår inte för det men jag drar hela tiden paraleller med vår kompis Hans som dog av cancer i magen för 3½ år sedan. Hans doktor sa åt honom att han hade magkatarr o så var det cancer! Ja ja jag vet att det är hypokondrikern i mig som slår till men fasen jag kan inte hjälpa det. Ni kan väl hålla tummarna att det är nåt stressrealterat som man kan göra nåt åt. Jag menar.......Linneas hjärtfel med 4 operationer på 3½ år, ett stressigt jobb med en massa energitjuvar o indragningar därtill o sen gå o grunna över ekonomin som inte är den bästa efter att ha vabbat så länge. Det får så lov att vara nåt sånt.

Nu ska jag iaf svimma i soffan, barnen sover och jag är värd en kopp the kanske en riskaka oxå.....hittills denna vecka har jag gått 2*2,5 km o jag ska gå i morgon oxå! Har faktiskt gått ner ett kilo sen jag började med mina promenader. Duktig Sara!!!!

O nu citerar jag Oll-E i Pistvakt "G´natt!"

Inga kommentarer: