tisdag 25 november 2008

Mental kullerbytta igen!!!!

Jaha! Så ska man måsta göra en mental kullerbytta igen då! Förra gången var ju i augusti/september när Linnea fick sitt enkammarhjärta. Att man ska acceptera att hon faktiskt mår så bra efter sin operation att hon kanske inte behöver opereras igen. Vi hade ju ställt in oss på flera operationer långt fram i tiden med långa vårdtider o konvalecenser.....och så vart det inte så. Nu är vi där igen....efter gårdagen pk-prov så fick vi beskedet att detta var den sista Waranordinationen och att hon hädanefter skall äta Trombyl. Hjälp!!!! Vi har ju i ryggsäcken att förra gången hon åt det så fick hon en propp och höll på att dö! Vi har ju fått oss garanterat att detta inte skall kunna hända men att få det att sjunka in o landa kommer säkert att ta lååång tid.
Jag sa åt Eva på sjukhuset att jag fick ont i magen bara av att tänka på att byta blodförtunnande medicin så nu skall vi få åka in o ta saturation och vikt en gång i månaden bara för att ha lite koll o det känns tryggare iaf.

Nä nu måste jag jobba!

Ha en bra dag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!
Men shit nu blev jag skitskraj när du skrev så där om Trombyl.. Vi var på Ul igår och allt såg bra ut. Tyra ska äta Waran december ut och sen börja med trombyl.
Men ska inte Trombylet göra så att det inte blir blodproppar??

sarawn sa...

Jo visst är det så att Trombylen ska förhindra proppar. Det är väl så att jag har dåliga erfarenheter i min ryggsäck. De sa åt mig på sjukhuset att alla enkammarbarn sätts över på Trombyl efter tre månader med Waran. Förra gången när Linnea fick sin propp så hade hon shunten kvar, nu har hon ju en hel tunnel som blodet ska rinna i. O dessutom är det skönt att slippa Waranet eftersom hon inte behöver passas lika hårt. Waranet påverkar ju blodets koagulationsförmåga o man har en betydligt ökad blödningsrisk, dvs man blöder mer o längre när man gör illa sig o man får lättare bulor o blåmärken. Du ska se hur hon har sett ut ibland :) tur att hon haft sitt Waranhalsband så folk inte tror att man misshandlat henne ;)
Vad skönt att altt såg bra ut med Tyra iaf o oroa dig inte för Trombylen det är bara jag som har förutfattade meningar ;)
Kramis!!

lillan71 sa...

Det är ju en framåt volt, din mentala kullerbytta!
Nu börjar ert normala liv med en härligt "frisk" och rosenkindad dotter/lillasyster. Längtar till vi också är där.....
ramar i massor från norr!