torsdag 13 november 2008

Det värsta som kan hända!!!

Idag hände det som måste vara bland det värsta som kan hända en förälder.
Fröken ringde från skolan o sa: Bli inte orolig nu men Olle är försvunnen!
Tacka faan för att jag blev orolig!!! Jag slängde mig i bilen o ropade ttill mina kollegor att de skulle ringa Linneas dagis o tala om vad som hänt.
På väg mot Bergeforsen kom jag på att jag skulle ringa hem till grannen för Olle skulle ha med sig en kompis hem från skolan o de skulle åka med bussen hem. Jag måste ju få veta om det stog en vilsen kille hemma på min bro oxå. Efter några minuter ringde grannen o sa att bägge två var hemma hos oss! Kompisen hade kommit med bussen men Olle hade missat den av någon anledning (har i efterhand fått höra att han hade gått på toa). Så Olle gjorde som han skulle o gick tillbaka till skolan o sa till fröken att han missat bussen. Fröken i sin tur satt i samtal o skickade ner Olle till kompisens mamma som oxå jobbar på skolan för att hon skulle kontakta honom på mobilen. Men på väg dit hade Olle mött en annan kille från 3:an som sa att Oskar hade bett chauffören vända när han upptäckte att Olle inte var med bussen o den här killen hade sprungit upp till skolan för att hämta Olle så han kom med ändå. Grejen var ju den att ingen på skolan visste om detta så de trodde att Olle var försvunnen. Jäklar jag hade hjärtat i halsgropen eller strax ovanför och inte så långt kvar till tårarna när jag fick veta vart han var o fått prata med honom. Sedan kunde jag åka till skolan o tala om för fröken vart han höll hus o vad som hänt. Nu har jag fått löfte av fröken att de skall få sluta tidigare så att det slipper stressa till bussen på 8 minuter som det har varit nu. Olle har blivit utrustad med en mobil med refillkort så att jag kan få tag på honom direkt om det händer igen.

O som om det inte vore nog så hade jag bokat in mig på ett Releasepass på Hälsohuset o ordnat med barnvakt o allt men efter 20 min väntan så fick vi veta att det inte skulle bli nåt för instruktören hade åkt till Finland :( Typ inte min dag idag va!

Nä nu ska jag somna i soffan med den goda chokladen jag fick i present av min underbara vän Marika. Tack Gumman! Du vet verkligen vad o när jag behöver det :)

G´natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fy så många HEMSKA tankar det ska hinna passera uppe i knoppen under den tiden!!
TUR att det inte var nån fara o att Olle faktiskt är en riktigt klyftig kille!

Kram

Anonym sa...

Och gud, det var som att läsa en otäck bok när du skrev. Fick också en massa bilder framför mig. Men vilken lättnad att det inte hänt nått.. Jättebra att Olle fått mobil, det kommer jag också utrusta mina barn med i framtiden..
Kram

Anonym sa...

Å fy fasen. Förstår att du blev orolig, men vad underbart skönt att det inte var någon fara. Kram till Olle...och dig såklart ;-)