lördag 19 november 2011

Mammaträff

När man åker på mammaträff med Hjärtebarnsföreningen så vet man att där finns det utrymme för en själv. Jag åker iväg och träffar människor som jag tycker sååå mycket om och träffar människor jag inte mött förut. En helg fylld av möten som kan fylla mig med energi, om jag vill.....vill jag ta en promenad helt ensam eller ta mig en tupplur för att ladda batterierna så finns utrymmet för det oxå. Det är just detta som är så underbart med just mammaträffarna att det finns utrymme för MIG. Jag var till Barnklinikens psykolog i torsdags och hon sa just detta till mig. Jag ger så ofantligt mycket av mig själv till mina barn och min familj så att jag glömmer bort att ge mig själv utrymme och det måste jag ändra på för att inte falla. Men har man som jag gett så mycket i så många år så är de inte lätt att ändra på det beteendet men jag ska allvarligt försöka.


Trevlig utflykt till Järvzoo som följdes av spaande och diverse livgivande behandlingar


Vacker utsikt över Ljusnan


Utrymme och tid för promenader och intressanta möten

Att få bli serverad underbar mat och få äta utan att bli störd.


Min alldeles egna laktosfria jättegoda efterrätt.

Ta hand om varandra! Livet går inte i repris!!