tisdag 10 november 2009

Tror att jag är trött på riktigt

Hur vimsig får man bli egentligen?? Här har jag gått runt o tyckt synd om mig själv att jag skulle stå på hockeyparkeringen ikväll. Kändes lite jobbigt eftersom det råkade vara på min öppningsdag dvs upp kl 05 för att börja jobba 06.00. Hade alltså planerat dagen minutiöst för att allt skulle klaffa och jag skulle hinna i tid till hockeyn. På väg till frissan (jo jag hade ju en sån tid oxå, allt på en dag vet ni) så ringde jag till en annan hockeyförälder i ett annat ärende. Så säger karl´n :Nä vi ska inte stå idag det är andra halvan av laget som står idag! Han gick till o med in o läste innantill på lagets hemsida för att övertyga mig....o han hade rätt!
Vi ska inte jobba där förrän den 28/11......
Måste vara lite trött och utarbetad just nu, men det blir väl bättre så småningom. Köpte iaf omega-3 idag för förra gången jag åt dem så kände jag mig lite piggare. Dessutom ska jag gå på spa på söndag med mina goa kollegor. Vi tycker att vi har gjort oss förtjänt av detta men eftersom det råder köpstopp i kommunen så kan man ju inte hoppas på bidrag från arbetsgivaren så vi betalar helt enkelt själva. Behöver jag säga att jag ser fram emot söndag??
Därför skall jag nu ta vara på min extra lediga kväll dvs , mysa med barnen innan de ska i säng, tända en brasa o mysa med maken i soffan framför ett nytt avsnitt av House :)

Ta vara på dagen....den går inte i repris!
G´natt!!

Inga kommentarer: