söndag 22 november 2009

Sjukstugan fortsätter

Olle är ff dålig och är helt ur form. Linnea började klaga på ont i halsen idag så i morgon får VC sig ett litet samtal. Så som barnen ser ut i halsarna vill ingen se ut, röda svullna och alldeles "krulliga" (hittar inget bättre ord.....)
Skulle väl inte förvåna mig om de säger att vi ska avvakta men då åker jag in på Barnakuten för så ont som Olle hade igår vill jag inte att någon fler i familjen ska få. Han hade så ont i nacken att han inte kunde resa sig upp själv jag blev så klart jätteorolig o ringde Sjukvårdsrådgivningen. Efter att ha fått vänta 1½ timme på att de ringde upp så fick jag prata med en toppensköterska som kunde lugna mig att det inte var hjärnhinneinflammation iaf. Men alla symtom han har plus lite yrsel o ont i ryggen gör att jag vill att de tar lite prover på honom, jag tycker inte att det känns ok att man är 9 år o har så ont!

Återkommer i ämnet.......

Annars idag så har jag bara gjort det vanliga: Kört 6 tvättmaskiner o hängt o torkat, städat av golven o bytt mattor, gjort storkok på köttfärsen jag köpte i går, det blev Chili Con Carne, köttfärssås och köttfärsstroganoff. O dessutom har jag kört 2 stafetter på tv:n oxå, jäklar vilken mjölksyra jag hade efter den andra målgången ;)

Nu ska jag slå mig ner i soffan med lite the o choklad :)

G´natt!

3 kommentarer:

B-M sa...

Ojdå. Stackars Olle också! Och Linnéa. Hoppas de kryar på sig snabbt!
Kram

Camilla sa...

Köttfärsstroganoff lät spännande... Finns det något recept som man skulle kunna få ta del av?

//Camilla
dagny_68@hotmail.com

lassenisse sa...

Jaaså - var det därför du var så trött ikväll, du har åkt skidor också!!!