lördag 28 november 2009

Nu händer det mycket




Ibland händer det så mycket i barnens utveckling att man häpnar. Linnea har haft en gigantisk pysselperiod nu ett tag. Hon har pysslat med ALLT och klippt i nästan allt, hon ritar och målar o fixar med det mesta. Nu har hon tagit nästa steg, bygga pärlplattor i mönster och då menar jag mönster. Kolla bilden! Prinsessan har ju ett komplett ansikte :) Igår fick hon sina första lådor smålego efter att ha tjatat på brorsan att få låna hans o hela tiden fått nej så for Lars med barnen på Barnens Hus igår o shoppade Lego. Så fick hon den i vår familj den obligatoriska grundkursen i hur man läser en ritning :) jag tycker det är jättebra att Lars tar sig den tiden att de får lära sig rätt redan från början. Det blir så mycket enklare sen!

Nu ska jag ta o ställa för middagen så att Morfar, Ingrid och barnen har nåt gott att äta medans jag står på Hockeyparkeringen och Lars är på domarkurs.

Ha en fin dag vänner!

2 kommentarer:

Martina sa...

Gud vad roligt att läsa, Tyra är precis lika dan!
Synd att ni bor så långt bort, fatta bra de skulle leka...:)
Kram o trevlig helg!

B-M sa...

Camilla kunde stänga in sig i sitt rum i timmar och pyssla. fast jag såg aldrig några slutprodukter. Men att hon grejade och pysslade det är helt klart, för hennes golv var alltid fullt av små små klipprester. Alla tre barnen hade nedersta lådan i skrivbordet som sin hemliga låda där de fick lägga sånt som de ville ha ifred. Jag öppnade aldrig någonsin dessa lådor, så jag misstänker att det var där hon förvarade sina alster...=)