måndag 2 november 2009

Hjärtkontroll!

Så har vi varit på halvårskontroll av Linneas hjärta idag. Hon är en så duktig o kavat tjej nu så hon traskade in i EKG-rummet och ställde sig på vågen, 16,2 kg, och det betyder ½ kg upp sedan den 13/10 när hon vägde sig där sist!! Kanon, det betyder ju att det funkar som det ska med lillpumpen därinne :)!!
Sedan var det dags att kolla syremättnaden av blodet. Nuförtiden så kan hon ju detta själv och vet vilka knappar man ska trycka på och hur "krokodilklämman" ska sitta för bästa resultat. 96% låg saten på. EKG:t och ultraljudet gick lika fint det. Hon ligger blick stilla och tittar på film och det går så bra!
En sak som jag lade märke till idag var att doktor Cissi faktiskt frågade Linnea om det var något speciellt som hon funderade på när det gällde hjärtat. Fint med sån respekt gentemot patienterna även om det är små patienter. Linnea svarade bara att hon mådde bra och om hon kunde få lite doktorssaker med sig tillbaka till dagis så att hon kunde visa för sina kompisar. O det fick hon!
Nu ska vi tillbaka om en månad när Linnea skall få ett 24-timmars EKG så att de kan mäta hjärtaktiviteten när hon är i sin vanliga vardag. BRA!!
En annan sak som kändes jättebra det var att både Cissi och syster Eva frågade mig hur vi kände det som kontaktföräldrar och hur det gick för oss. Det känns som om vi kommer att kunna ha en jättebra dialog och ett toppenbra samarbete. Det känns redan från början!!

Nu ska jag stoppa min febrige son i säng och hoppas att han mår bättre snart!

Kram på er o G´natt!!

2 kommentarer:

Martina sa...

Hej gumman!
Vad länge sen du blogga!
Vad skönt att läsa att allt går så bra med Linnea.
Hon är verkligen en modig tjej! Hälsa henne det!
Ta hand om er i kylan.. Nu ska jag ta mig ett varmt bad

B-M sa...

Åh vad skönt. Visserligen "vet" man ju att allt är bra. Det syns på henne om inte annat, men det är ju så skönt att få det bekräftat också =)
Häsla dina troll. Både det febriga och den lilla friska