lördag 7 november 2009

Älskade modiga duktiga unge!

Hon är ju helt otrolig vår fantastiska hjärtetjej! I vårt åtagande som kontaktpersoner i Hjärtebarnsföreningen så innebär det en del infospridning osv. Vi fick därför ett 7 kg tungt paket häromdagen fyllt med böcker o broschyrer, däribland den fina barnboken "Carolinas hjärta".
Den handlar om en liten flicka som opererat sitt hjärta och som funderar runt sitt ärr osv. Jag tänkte att det kunde vara en bra bok att läsa på dagis för hur det än är så kommer det att komma funderingar från Linneas kompisar. Då det är bättre att förekomma än att förekommas så fick även dagis ett ex.
De hade läst boken igår och som jag trodde så hade det kommit upp många frågor. Flera av barnen hade konstaterat att de inte hade några ärr. Då hade Linnea rest sig upp, dragit upp sin tröja och sagt: "Men jag har flera streck på min mage och stjärnor oxå!!! Doktorn i Göteborg har lagat mitt hjärta nu." Sedan hade alla barnen fått titta o även känna de som ville på hennes ärr. Jag tycker att det var otroligt starkt och modigt att våga göra detta o samtidigt så visar det ju att hon faktiskt inte skäms för sina ärr utan vet att de är frukten av något bra, dvs att doktorerna i Göteborg har fixat till henne så att hon ska kunna få ett drägligt liv. Dessutom gjorde hon det spontant, vi hade ju inte ens pratat om det hemma innan. Underbara unge!!!

Nä nu ska jag ta tag i lördagsstädningen!
Ha en underbar dag!

3 kommentarer:

Martina sa...

Söta unge! Jag blir alldeles tårögd!

fredrik sa...

tummen upp för tjejen;)

lillan71 sa...

Hon är för härlig lilla bruden, hon kommer att gå långt! Kram till er alla från ett "vitt" Lycksele. Vintern har gjort sitt intåg igen, hoppas den får stanna...