söndag 11 oktober 2009

Nya uppgifter i mitt liv

Ja.....så är vi igång då. Vi har blivit kontaktföräldrar i Hjärtebarnsföreningen region mitt eller Hjärtebarnsförbundet som det så fint heter nuförtiden. Vi gick utbildningen i april, blev godkända under sommaren och nu i helgen har vi varit på vår första kontaktmannaträff. det var en givande helg trots att det var väldigt få deltagare. Vi har bla fått vara med och bestämma lite runt kommande aktiviteter i föreningen samt att vi fått delge styrelsen våra tankar och funderingar runt kontaktmannaskapet. vi har också presenterat våra idéer hur vi ska kunna presentera föreningen på ett annat sätt så att faktiskt fler Hjärtisfamiljer blir medlemmar. Till veckan skall jag även ta kontakt med barncancerföreningen och kolla om vi kan få till ett samarbete på lekterapin. Det känns både spännande och lite pirrigt, i vårt uppdrag ingår ju oxå att kontakta nya medlemmar så att de känner sig välkomna. det som är pirrigt är u att man inte vet vilket "skick" föräldern man ringer upp är i. De kan ju i värsta fall vara mitt i värsta krisen o precis "vaknat upp" o insett hur sjukt deras barn verkligen är.........

Nu ska jag iaf ta tag i verkligheten härhemma o ta tag i snabeldraken o ge dammråttorna en omgång!

3 kommentarer:

Martina sa...

Vad kul att Ni tagit detta på er! Vad modigt av dig:) Och jag tror du kommer klara det galant:)

lillan71 sa...

Tycker också att det är modigt av er att göra detta men tror även att det kommer att vara väldigt givande. Jag tror att ni är som klippt och skuren för denna "nya" roll. Här hemma har vi ett nytt liv framför oss, äntligen!
Kramar till er alla från oss 7 i norr!

Maria sa...

Vad roligt och spännande "uppdrag". Du passar perfekt och vet ju verkligen hur man känner sig. STORT LYCKA TILL och kram från mig