fredag 16 oktober 2009

Minnen....


Fick ett ryck idag o höstfixade lite här hemma. Linnea är ju satt i "karantän" dvs läkaren tycker inte att hon ska vara på dagis innan hon fått sitt influensavaccin. Därför så har vi haft en "pysseldag" här hemma och ska även ha det på måndag sen får hon vaccinet o då kan hon gå på dagis.
Jag vill bara visa vad fint det blev på matrumsbordet i vardagsrummet o när det var klart så kom jag på att detta omedvetet påminner mig om två kvinnor som har och har haft stor betydelse för mig i mitt liv.
Hela matgruppen kommer från min farmor och farfar och det är min FARMOR som målat den, jag tog oxå in höstens sista blommor från rabatten, en bukett kärleksört.
Blommorna placerades i en vas som jag fått av min MORMOR, hon i sin tur har fått den av sin mamma så det är en vas med anor.
Soffan har oxå sin charm eftersom den är nött på höger sida, den plats som min farmor alltid satt och pratade i telefon.
Färgen på knoppen är avskavd där hon höll sin hand och tyget är slitet på sitsen efter hennes ben.
Man kan tycka att det skulle renoveras upp men jag känner rent spontant att det skulle ta bort så mycket av charmen med soffan så det blir nog inget av med det.......

Nu blir det soffan i mitt fina vardagsrum :)
Kram på er!!

Inga kommentarer: