lördag 4 juli 2009

En så´n dag.....fast åt andra hållet

Dagen som började så lugnt o blev så tokig. Jag hade bestämt med grannen att vi skulle åka in till Birsta o uträtta lite ärenden en snabbis för Olle skulle på kalas kl 12. Då kommer Linnea o frågar om hon får följa med mig o Nettan. Ja sa jag bara du skyndar dig att klä på dig! OK !säger Linnea, jag måste bara få bort pengen som jag sväljde. Vad fasen!!! PANIK på riktigt!!!! Jag slängde mig på telefonen o ringde sjukan. Där hade de 35 min väntetid, jag sket högaktningsfullt i dem o ringde 112! de sa åt mig att jag skulle åka in bums o ta telefonen med mig i fall hon behövde ambulans. Vi kom iaf in på akuten o fick träffa en doktor som Nea träffat förut o allt gick fint. Hon talade om för sjuksköterskan att han borde ta en krokodilklämma o sätta på hennes finger o trycka på "tystknappen" när den började låta ( dvs en apparat som mäter syresättningen) Snacka om att den ungen är vårdvan...... efter koller o röntgen så sa de att det inte fanns något i strupen utan att pengen troligen hade åkt ner en bit o att det sedan kändes som om den satt kvar, det blev en förnimmelse av det hela. Vi kom iaf iväg på 40-årsfesten oxå som vi hade planerat, men det blev inget sova borta för varken oss eller barnen. Det kändes som om det varit lite mycket under dagen så vi tackade för oss vid 22 tiden o åkte till farmor o Lennart o hämtade barnen. Vilket fall skönt att vakna hemma i morgon!

O för att citera Pistvakt:

G´natt!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fasen va läskit, me pengen....