måndag 27 april 2009

Vi har varit i storsta´n!

Jag o Lars har haft en helg på tu man hand i Stockholm minsann :) Nåja på tu man hand var väl att ta i.... vi har varit på kontaktmannautbildning i Hjärtebarnsföreningens regi.
Det känns som om vi kommit så långt i vår bearbetning runt det som hänt med Linnea att vi nu kanske kan bidra med våra erfarenheter till att hjälpa andra som nyss kommit i denna sits. Vi bodde riktigt bra på hotell Park Inn i Solna och maten var kanongod och påkostad!
Att vi dessutom fick oss en massa matnyttigt i form av info från föreningen, diskussioner hur man möter människor i kris osv var ju riktigt toppen sånt skulle man behöva även om man inte skall bli kontaktperson.

Helgen avslutades med lite shopping på Barkarby Outlet och det var inte dumt det heller. Barnen har varit hemma med Morfar och Ingrid och de verkar ha skött sig exemplariskt! Det är så skönt att barnen uppför sig bra när man lämnar bort dem. Linnea tog dock igen allt gott uppförande med ett utbrott av stora mått på kvällen innan hon skulle sova men då var ju mamma hemma igen o henne behöver man ju inte vara lika trevlig mot tycker Linnea........

2 kommentarer:

Suzanne sa...

Hej vännen!
Vad ni är duktiga som orkar göra detta! Jag skulle vilja, men jag skulle gråta mig igenom alla möten alldeles för mkt även om jag oxå skulle vilja vara kontaktperson.


Jag ska nog prova mig på din paj till helgen, den lät så otroligt god!!

Kram

B-M sa...

Något straff ska ni väl ändå ha, när ni åker bort så där ;-)Äbven om barnet i fårga haft det jättekul...