söndag 12 april 2009

Det har blivit en fixarpåsk

Första påsken på många år som vi inte farit runt hit o dit. Däremot så har det blivit massor fixat däruppe bla så är elen dragen på i stort sett hela övervåningen nu. Himmel man kan ju se ett slut på gipsdamm o sågspånstiden nu :)

I går var vi till mamma o åt en massa god mat, vi åt i flera timmar!

Idag har vi haft besök av Lars kusin Mats o hans familj, det är sååå kul att se tremänningarna hur mycket de uppskattar varandras sällskap :) men det tog nog lite extra på krafterna på Linnea att tampas med en jämnårig som sa ifrån o som tröck till henne lite emellanåt när hon inte gjorde som han ville ;) Sedan de hade farit så hade hon det värsta utbrottet på veckor hon skrek i en timme för att hon inte fick ha blöta o grusiga kläder på sig inne. det slutade med att jag tog av henne dem under protest o sedan gick hon efter mig o skällde....som tur var så befann sig mamman i en otrolig balans just för stunden så jag höll mig lugn hela tiden o brydde mig inte så mycket alls. Till slut så kom hon o frågade: "Får jag vara din älskade unge fast jag är lite sur fortfarande?" Då blir man ju helt varm i magen :) för det är ju klart att man älskar sina barn över allt annat trots att det har ett sån´t humör!

Nu ska vi smaska i oss kycklingklubbor och lite olika sorts potatis MUMMA!

Ha en trevlig påskdagskväll!

Inga kommentarer: