söndag 29 mars 2009

Storstädning på G

Satt i går morse o deppade efter en sammandrabbning med Nea då Lars kom o påstog att man kunde få utlopp för sina agressioner om man städade ordentligt. Sagt o gjort! Vi började i ena änden av huset dvs tvättstugan det tog väl nästan 2 timmar, vi gjorde nämligen en tokstädning!! Köksgolvet fick sig oxå en ordentlig omgång med både rotborse och mopp sen gjorde vi halva hallen innan vi gav upp för dagen. Fatta vad skönt det känns o få riktigt rent, vi hittade dammråttor under tvättmaskinen som var stora som gråhundsvalpar :)
Idag fortsätter vi med resten av huset o sen sover vi nog ;)

Jag måste bara få skryta lite om min älskade prins oxå :) När han sålde jultidningar i julas så bestämde han att han skulle spara pengarna tills han hittade nåt han verkligen ville ha o för någon vecka sedan så hittade han en målisutrustning på Blocket för 1900 kr o då sa vi att om han verkligen ville ha den så fick han bidra med lite själv. OK sa han jag lägger 1000 kr själv dvs alla hans sparpengar så när som på 300 kr. jag tycker att det är jättebra att han lägger pengarna på vettiga grejor istället för skitsaker som Hockeykort o sånt. De resterande 300 höll han i tills igår då han hittade ett Guitar Hero till Wiikonsollen, då kunde han inte hålla sig utan köpte det på stört! O han är sååå lycklig :)

Nu ska jag dra till Birsta lite snabbt o göra en liten shopping på ÖB, tvättmedel o sånt sen blir det tokstädning igen!

Ha en underbar dag!

2 kommentarer:

B-M sa...

Jag försöker också städa, men det tar emot, vill jag säga. Millan är inte så glad idag, efter kameraundersökning från stomin och uppåt. Nu tror de att hon har Chrons syndrom...
Arne ligger inne för befarad stroke. Vi skjutsade in honom till akuten i går. Nej, vi är inte så muntra idag.
kram

Martina sa...

Hej!
Nej det har vi inte fått nån info om, men vi verkar inte alls ha blivit informerade alls lika mycket som ni!
Jag ska nog ringa ett samtal till hjärtavd imorn o fråga!