torsdag 8 januari 2009

Nu är det vardag igen!

Ja nu är det över för denna gången. Nu är det bara grådagar fram till påsk. Linnea började på sitt nya dagis igår och det gick jättebra. Lars skulle lämna henne idag för personalen tyckte att det funkade så himla bra. Hon hade till o med frågat Lars om han inte skulle åka nån gång redan efter en halvtimme. Olle fick äntligen börja skolan igen, som han har längtat!!
Personligen har jag börjat jobba 75% och det känns riktigt bra ännu så länge, har ju förvisso bara jobbat 2 dagar men bra känns det iaf.
Men jag vill ha ett nytt jobb!!!!! Barnskötare inom kommunen är inget höjdaryrke nuförtiden, skitlön och aldrig någon uppmuntran, bara besparingar hela tiden. Nä fy sjutton ett nytt jobb med fläskigt stor lön skulle sitta fint. Är det nån som vet av nåt????

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman ! Ja men visst är det ganska skönt när vardagen kommit igång igen. Hörru jag har länkat till dig i min blogg. Hoppas det är okej =) Ha en härlig dag. Kram på dig !

lillan71 sa...

Tjena tjejen, länge sedan. Har knappt varit ute på nätet och har i kväll försökt "läsa" i kapp mig på favoritbloggarna. Roligt att läsa tillbaka blickarna vid Linneas operationer, vilken fantastisk tjej ni har och vilka fantastiska föräldrar och bror hon har.

Stolen är kanonfin och jag sparar den till Elias, han lär ju inte få så mkt i första hand, lillebror som han är. Om två veckor kommer jag och smågrabbarna ner till mamma på en veckas semester från tonåringarna. Hoppas vi kan ses då.

Kram!