måndag 5 januari 2009

Mysig kväll har vi haft!

Det blev en jättelyckad kväll i kväll! Maten föll alla på läppen, kycklinggratäng med parmesan, vitlök och cremefraiche toppat m sweet chilisås o till det hade vi ris och bulgur, barnen åt som hästar och vi vuxna blev riktigt mätta vi oxå ;). Middagen avslutades med glasstårta och kaffe, mumma! Sedan spelade vi FamiljeGeni allihop så det blev en höjdarkväll! Som jag skrev förut idag så känns det så himla skönt att känna känslan att vi faktiskt orkar ta upp vårt borttappade umgänge. Att känna att Linnea faktiskt orkar och kan hålla igång en hel kväll.

Vi har ju haft ganska intensivt umgänge med många av våra släktingar och vänner under helgerna. Men det känns bara roligt o stimulerande!!!!! Nu kan vi börja vårt "vanliga Svensson-liv" igen. Fantastiskt!!

Nu ska vi ladda inför morgondagen, lunch hos svärfar och sedan blir det hockeyträning på em. Sista dagen på julledigheten sedan tar allvaret vid igen. Linnea börjar på sitt nya dagis, Nalle Puh. O jag o Olle tillbaka till skola o jobb, Lars den lilla skurken är ju ledig till den 14:e han men å andra sidan skall han skola in Linnea så det behöver jag inte tänka på.

Nu citerar jag Oll-E i Pistvakt:

G´natt!

2 kommentarer:

Martina sa...

Åhh det där lät ju hur smarrigt som helst!
Har aldrig ätit burgur.. Hört att det är gott och nyttigt:)
Om du har tid får du gärna maila över receptet..
Kram

Anonym sa...

Vad trevligt ni haft det. Undrar om jag ska ha kyckling idag? lars kanske är sugen på något annat änn kött eller julskinka=)