onsdag 28 januari 2009

I en 3½ årings värld.....

....så bestämmer man allt själv, ingen annan gör någonting rätt. Man kan bestämma själv vad man ska ha för kläder, hur många varv man ska skruva år vällingflaskan....... man kan oxå bestämma att det är helt ok att torka sig 10 minuter när man bara har kissat..... fatta hur många konflikter det blir för den lilla hustyrannen att gå igenom varje dag. Men på sätt och vis så förstår jag henne hon har levt i 3½ år och inte orkat leva sitt liv fullt ut. Hon har alltid varit beroende av att få hjälp av andra och inte orkat göra allt själv. Nu sedan hon gick igenom sin 4:e operation och fick sitt enkammarhjärta så orkar hon mycket, mycket mer och i sin iver att fixa med allt hon inte orkat förut så blir hon bara heligt förbannad när man försöker hjälpa till.
O som sagt jag förstår henne men det är fanimej skitjobbigt att vara mamma till ett sånt barn oxå. Undrar just hur många nya gråa hårstrån hon gett mig de senaste veckorna..........

Jag har iaf varit jätteduktig att ta hand om mig själv idag o åkt totalt 4 km skidor, jag kommer att ha svinaktigt mycket träningsvärk i morgon men det kan det vara värt :)

Nu ska jag dö i soffan ett tag....

G´natt!

1 kommentar:

Martina sa...

Låter som en pigg envis tjej det där och lite trots med:)