onsdag 8 oktober 2008

Läxläsning

Ja man kan ju få de mest roliga kommentarer från små barn....Olle satt o gjorde lite matteläxa då gick Linnea o hämtade penna o ritblock från sitt rum och skulle "skriva äpple". Olle hade en uppgift förra veckan när man skulle beskriva sin favvofrukt o då skulle hon ju göra lika idag.
sedan skulle hon räkna. Hon skrev några krumelurer på ett papper o sa "1+1".Lars frågade hur mycket det blir o då svarade hon "sylt" sen sa hon att " 1 + 10, det blir äpple det" o sen skrattade hon så att hon höll på att trilla av stolen.

Själv har jag gjort ett litet shoppingfynd idag igen. Köpte en dunkappa igår på Handelshuset för 345 kr men när jag kom hem med den så kändes det sååååå mycket tantvarning på den. Av en händelse så slank jag in på Stadium idag o där hade de "Everest" dunjackor för 399 som det bara stog Sara skrivet över hela jackan. Sagt o gjort jag lämnade tillbaka kappan och köpte jackan o är nu såååååå nöjd. Jag har fått många saker de senaste veckorna.....i min värld kallas det terapi....vet inte vad det kallas i er ;)
Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

Maja Stokk / eyovine sa...

Nu har jag lagt in dig i min mapp med favvobloggar =)