fredag 24 oktober 2008

Borde man ta sig i kragen????

Sitter här på fredagskvällen efter att precis tryckt i mig en hel pizza o funderar....
Hur ska man hitta motivationen(o tiden) att komma igång med träningen igen????? Det är ju sååå skönt att sjunka ner i soffan när barnen är nattade. Jag tror allvarligt att latmasken har bitit mig i bägge hälsenorna samtidigt. Jag citerar min vän Maria (som använder uttrycket i ett annat ämne...) "Nästa vecka då ska det minsann bli ändring" Hoppas att du inte tar illa upp gumman att jag citerar dig ;)

Annars så håller jag på att ladda för att bli gräsänka ett tag. Lars ska till Nyköping o jobba till o från fram till jul så då får jag sköta markservicen själv, hur fasen ska man då kunna träna : \
Nä nu ska jag dunka ungarna i säng o sjunka ner i soffhörnet bredvid brasan. Poppa popcorn o sedan träna iaf ena armen.......från skålen till munnen....upp o ner.....tja en o annan muskel kanske används iaf ;)

I morgon åker barnen till farmor o sover över, jag o maken skall på O´Learys o käka med föräldrarna i Olles fotbollslag. Sedan får vi ha hela huset för oss själva..........

Ha en underbar helg!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman!
Jag har bloggat nu om Tyra..
Jag ser min träning som en belöning, det är så skönt att svettas, jag rensar tankarna, lyssnar på bra musik och blir på bra humör.
Prova kör lite egen träning hemma några minuter per kväll med mp3 spelare. Och jag rekommenderar att köpa vikterna jag har, mycket lättare att träna mage med den. Prova att ligga på rygg, upp med benen och cykla (vikterna på) och jag lovar du tränar mage!