söndag 16 oktober 2011

Det bästa jag har!




Igår gick Olles hockeylag in i sin första cup för säsongen, själva matcherna gick inte så bra när de fick åka hem med tre förluster i baken, men däremot blev Olle utsedd till Matchens kämpe i den första matchen. Jag blev så stolt att ögonen nästan tårades :) som han har jobbat för att få den utmärkelsen och äntligen kom den!! Linnea valde att inte vara i kalla hallar utan åkte till mormor men kvällen avslutades med lite mys framför brasan med hela familjen.


Den närmaste tiden nu fram till v 45 går mycket tid och energi till att förbereda inför resan till Göteborg. Det är dags att operera bort halsmandlarna på Linnea. Kan tyckas som en simpel och plättlätt operation men jag har ändå samma ångest som inför en hjärtoperation. Om jag ska jämföra akuta och planerade ingrepp så tror jag ta mig tusan jag föredrar akuta för då hinner man inte fundera så himla mycket innan. Nu när jag dessutom är hemma och sjukskriven så har jag ju hela dagarna på mig att fundera.......
Det spelar ingen roll hjärta eller halsmandlar...hon ska ändå sövas och det kan inte vara helt riskfritt eftersom vi måste åka ända till Göteborg för att göra det och det måste vara en hjärtnarkosläkare närvarande under hela ingreppet....

I vilket fall så.....andemeningen med hela det här inlägget är att jag är så tacksam över min fina familj och varje dag tillsammans skall man ta tillvara på. Den senaste tiden har jag blivit alltför medveten om hur snabbt livet kan förändras och hur värdefull tiden tillsammans är!
Var rädda om och uppskatta varandra livet går inte i repris!!


2 kommentarer:

Jag, en Farmor och Mormor sa...

Man glömmer så lätt bort att vara tacksam. Och ändå har vi så mycket att vara tacksamma för! Lycka till I Göteborg och hälsa den lilla kämpen. Gratulera Olle till utmärkelsen också jag vet precis hur det känns som mamma, Första gången Johnny blev utsedd till matchens lirare, var vi Mora på cup. Och jag var stolt så jag fick tårar i ögonen =)

Annagreta sa...

Fint skrivet och så sant! Nära kärleksfulla relationer är det viktigaste av allt! Lycka till i Göteborg!