måndag 2 mars 2009

Hur svårt kan det vara?

Alltså......jag har haft tillfällig föräldrapenning för allvarligt sjukt barn i 1 ½ år nu och under tiden jag vabbade 50 % så var det aldrig några som helst problem att skicka in för en månad i taget. Men nu när jag tar ut 25% så har det varit 2 månader med strul. Jag skickar in originalet som man får hemskickat och sedan kompletterar jag med en bilaga för resterande dagar o som sagt fram till dec var det inga problem men nu verkar det som om man har svårt att få med bilagan. Men alltså de kommer i samma kuvert, jag har ff kryssat i att jag bifogar bilaga OCH DESSUTOM skrivit "bilaga" på bilagan men likt förbannat så får de inte med bilagan i hanteringen. Förra månaden så räddade min handläggare upp situationen i sista stund o nu har jag ringt honom hela dagen men bara mötts av en telefonsvarare....så nu sitter jag med en hög obetalda räkningar. Faan att man ska drabbas dubbelt hela tiden bara för att man råkar få ett sjukt barn. Jag är sååå innerligt less på detta så jag tror att jag kräks snart!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Å herre gud vad jag känner med dig!! Det är inte nog med att man har ett sjukt barn och allt vad det innebär, man skulle behöva en sekreterare, anställd på heltid, för att hinna med all administration och allt tjaffs med diverse myndigheter!!!! Det ät HELT orimligt! Stor styrkekram/Cicki