lördag 28 februari 2009

Kort resumé av veckan

Det tog ungefär ett dygn innan jag hämtat mig ordentligt från gastron. Men medicinen jag fick visade sig vara rena dundret så bra som det känns i magen nu har det inte gjort på månader. Så nåt positivt fick jag ju ut av det onda.....
På tisdag kväll bestämde vi att Olle skulle vara hemma och åka till vårdcentralen för att kolla upp hostan och snuvan han har dragits med i snart 4 veckor, men man ska ju inte planera nåt alls. På onsdag morgon så kräktes Linnea igen och Lars fick den angenäma uppgiften att vabba med bägge barnen. Själv for jag på jobbet och började ringa vårdcentralen för Olles del och sjukhuset för Linneas del. Det kändes nämligen inte som magsjuka för Nea, för långt mellan kräkningarna plus att ingen annan i familjen blivit sjuk. Tillslut kunde jag o vår sköterska på sjukan konstatera att Nea nog var förstoppad och efter lite magmedicin så är nu Nea pigg igen. Olle fick en tid på VC och han hade inga bacillusker alls. SKÖNT!

Igår hade jag en storröjning här hemma o städade ur linneskåpet o tvättstugan m.m det känns sååå bra när sånt är gjort!!

Idag blir det en soft dag Olle har haft kusinen här över natten o nu sitter de o spelar "riktigt" spel o sen skall jag nog köra ut dem i en snödriva. Funderar på att ta ungarna ner till BSK efter lunch så de får åka lite skridskor det är ju sånt underbart väder ute idag. Sen ikväll blir det HOCKEY! Timrå möter Luleå och jag ska stå på parkeringen innan match. Nu är ju detta ingen "måstematch" eftersom de redan är slutspelsklara men det blir kul ändå!

Nä go´vänner ut i det vackra vädret o ta vara på solen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att det gick bra med magen! Milla hatar gastroskopier hon också. Det kan vara ganska psykiskt påfrestande att uppleva det. jag är mycket glad att jag sluppit sådant själv- hittils i alla fall =)Och vad bra att ni verkar vara frisak hela bunten! Härligt. Nu ska jag och lars ta oss en liten promenad. Det är ju en helt otroligt vacker dag, där ute! Hälsa alla därhemma =)

Martina sa...

Halloj!!
AVIS då man själv sitter på jobbet.. Men slutar om 3 timmar:)
Har Linnea slutat med blöja?
Tyra började för ca 1 månad sen att bajja på pottan så sen dess har vi slutat med blöja men hon kissar ff ner sig på natten. Lisa har aldrig kissat på sig så det är verkligen olika från barn till barn. Har hört att det är nån slags reflex också.. Trevlig Helg!