fredag 5 december 2008

Nu jäklar är man igång!

Gårdagens lussebullbak blev en succe! Av Linneas lusseval blev det tillslut en lussehöna, en lussegris, en lussesnigel och några småkusar : ) Olle däremot han var riktigt seriös o provade på allehanda traditionella lussevarianter med lyckat resultat. Efter baket så gav jag mig på älgen som legat på tining så det blev en älggryta som vi ska ha till middag idag. I morse så blev det sovmorgon till 7 o när Olle åkt till skolan så kastade jag mig över köttfärsen jag tinat upp så det blev både köttbullar och tacofärs till morgondagens middag.
Nu håller vi på att ladda inför fam Bülunds årliga glöggdrop-in, i fjol var det visst 50 pers totalt så vi satsar på att vara där TIDIGT! känns skönt att deras julklappar är klara så jag kan ta dem på en gång!

I morgon har vi en dag utan nånting inbokat, känns lite konstigt meeeen på söndag är det hockeysammandrag på Gärde hela em så då vet vi iaf vad vi gör : ).
Lite kul är det för grabbarna är så otroligt duktiga, man blir lite varm i mammahjärtat!

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer: