söndag 21 december 2008

Borde man ta sig i kragen????

Hmm den rubriken har jag använt förut.........

Ja det har hänt en del sen sist o jag har haft lite bloggtorka. Vi är iaf på bättringsvägen från "kockerna" Nea är ff lite trött o så pga penicillinet men annars pratas det mest om tomten här hemma nu. Kruxet för oss är att vi inte har nån som vill tomta hos oss. Nån som känner nån i närheten av Lunde??????

Lars kom hem från Nyköping i torsdags. OJ vad det var trevligt att få hem lilla maken! Vad är det man brukar säga "man saknar inte kon förrän båset är tomt"
Sedan tog 2 dagars firande av svärmor som fyllde 60 GRATTIS!!!!!När vi skulle fara dit på lördags em så tittade Olle på vårt hus o sa: "Du mamma, det är ju tur att vårt hus ser juligt ut från utsidan iaf" Jag frågade då om han tyckte att det var lite lite juligt inne. "Ja det kunde vara lite mer tycker jag" Jäklar vilket dåligt samvete jag fick, men fasen jag har varit gräsänka i flera veckor o sedan vart jag sjuk, jag har bara inte orkat! Jag tog mig i kragen idag o började styra till lite juligare inne medans han var på hockeysammandrag o fick iaf lite godkänt. Han såg nämligen den stora högen med paket som det stog Olle på :)

Ja jag har nästan slagit in alla julklappar o handlat nästan all mat så i morgon när jag jobbar så har Lars i uppgift att röja undan det som jag inte hunnit idag så kan vi dammsuga o fixa golven när jag kommer hem. Så ska rörosten kokas i morgon o så knäcken förstås sedan kan vi ta in granen som ska få en ny fin ljusslinga o nytt glitter i år sedan avslutar vi allt stök med den traditionella julkonserten med Timrå Manskör i Timrå kyrka. Sedan är det jul ska ni veta när man går ut genom kyrkporten fylld av stämning när kören avslutat med O Helga Natt. Sååå underbart mäktigt, stämningsfullt och juligt. Jag ryser bara vid tanken :)

Jo just det jag har shoppat julklänning oxå så snart kan det faktiskt få bli jul........

Men visst är det typiskt när man har fejat en hel dag o ska sätta sig o mysa till lite vid tv:n så är det ta mej fasen ingenting att titta på. Som nu i kväll: Gulliga grannen Nettan hade varit över med en bullpåse med riktigt smarriga saffransbullar, inga vanliga enar utan saffransbullar special, fyllda med nån god goja som det visst var rom i oxå :)
Så med en så supersmarrig bulle o en stoooor kopp Julknäcksthe slår jag mig ner i soffan o det bästa som finns att se,om man inte vill se Heartbreak Hotell för tredje gången, är reprisen av "På spåret" Då ruttnade ja rejält o satte mig här istället.......o skrev mitt livs längsta blogginlägg

Nä nu ska jag sluta svamla o ta mig lite mer the!

G´natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att läsa ett långt inlägg, tycker jag =)

Martina sa...

God-Jul på er med!!!
Hoppas du tar lite kort och lägger ut så jag får se er jul:)
Ha en underbar kväll med familjen!
Tack för ditt jul kort på mailen:)
Kramar Fam Hartman