onsdag 22 oktober 2008

Börjat jobba igen

Jahapp så har man börjat jobba igen då. Jag hade nån fantasi om att Linnea skulle tycka det var jobbigt att börja igen men inte då. Trots att det var årets mest kaosartade dag, fotograferingsdagen, så vinkade hon glatt i fönstret o sa hejdå! Sedan när vi skulle gå hem så blev hon JÄTTEARG för hon tänkte minsann inte gå hem, hon skulle stanna på dagis o sova där, så det så! Det slutade med att jag tog henne under ena armen och kläderna under den andra och bar henne skrikande ut i bilen. Det var i detta läge jag fick bekräftat hur mycket hon egentligen orkar numera, hon skrek nämligen hela vägen hem, 7 km. Hon skrek att hon skulle stanna på dagis o att jag skulle stanna bilen så att hon kunde gå tillbaka till dagis!! Väl hemma så tänkte jag testa henne o ville kolla vad hon tänkte göra om jag bara knäppte lös henne i bilstolen o gick därifrån, då tar den lilla gaphalsen o klär på sig kläderna o började gå uppför gatan o skrek till mig att hon skulle gå tillbaka till dagis. Det hela slutade med att jag fick bära in henne o låsa ytterdörren. Hon höll på i 40 min och det tog 30 min innan hon började gäspa, innan op tog det ca 5 min innan gäsparna kom. Sicken unge att ha fått mer ork :) och vad kul det verkar vara att komma tillbaka på dagis ;)
De andra dagarna denna vecka så har det gått lugnare tillväga o hon har snällt följt med när jag kommit.

Nästa vecka ska jag ändra arbetstider på prov o jobba 4 dagar i veckan med lediga fredagar, känns skönt med tredagarshelger, dessutom så får Linnea lite längre dagar på dagis. Bra träning om jag ska börja jobba 75% efter jul, blir som en lååångsam upptrappning o på så sätt så ser man ju oxå vad hon orkar o inte.

Annars går man ju mest runt o oroar sig för om det ska komma nån magsjuka på dagis, jag vill verkligen inte att hon ska få det för då måste hon läggas in med dropp. Med hennes enkammarhjärta så bör man inte torka ut och därför måste man läggas in på en gång det blir magsjuka......

Nu är det middagsdags, korv o makaroner står på menyn!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att hon har en sån energi din dotter! Skoj att hon trivs så bra på dagis! :)
Tänkte på det där med magsjukan, blir det inläggning på sjukhus även om Linnéa t ex skulle dricka bra och ta emot vätskeersättning hemma?
Jag är orolig över magsjukan även fast Lowa har två kammare... ett barn kräktes på dagis (!) i fredags, på andra avdelningen iof men ändå.... huga...

sarawn sa...

Eftersom Linnea har fått ett enkammarhjärta nu så måste hon läggas in m dropp så fort hon spytt i en timme. Hennes hjärta pumpar med "självtryck", ut från hjärtat från kamrarna (Linnea har oxå 2 men de får jobba som en i det nya systemet) men tillbaka liksom "dras" det tillbaks för syresättning iom att hon andas. Gissa om man drar öronen åt sig så fort man hör magsjuka och sjukhuset säger att om det blir en "massmagsjuka" så ska vi hålla henne hemma. Hoppas att Lowa klarar sig nu då!

lillan71 sa...

Så skönt att läsa om Linneas outtömliga energi. Ser fram emot dagen då Oliver kommer att ha samma energi, men fasar för trotsen. vi har redan känning på vilken viljestark kille vi har så här mitt i 2 års trotsen!
Jag får hurven när jag hör om magsjuka. När Oliver fick Rota i vintras fick vi ju ligga inne en vecka pga vätskebrist....